SFO1 og SFO2

SFO1
Børnene har forkortet skoledag på Præstø skole- og går derfor ofte ret tidligt på SFO.
Børnene fra 0. - 1. klasse følges direkte på SFO, når undervisningen er slut på skolen.
Når børnene ankommer på ”Gården” – tjekker de sig ind på Aula og siger goddag til en voksen. Herefter kan børnene orientere sig på månedsplanen og på aktivitetspiktogrammerne om, hvad der sker på dagen. Det kan være alt fra boldspil, ler- og træværksted, sejltur i vores sø, Skovby (bål eller husbygning), ture ud af huset samt alt muligt andet.

Særligt for SFO1: Forældrebestyrelse og personale har valgt, at børnene i SFO1 som hovedregel ikke anvender egne skærme af nogen art.
Dvs. telefoner, iPads eller andre divices er ikke noget, vi anvender. Dog hænder det, at der laves ”Just dance” på en fælles skærm - eller at der sættes en film på, når det danske vejr driller.
Telefoner og "telefonure" skal være ude i børnenes tasker i garderoben eller afleveres til "Hønen".

SFO2
Børnenes skoledag er lidt længere end i SFO1 - og derfor ankommer børnene typisk ved 14-tiden. Børnene tjekker sig også ind, siger goddag til en voksen og orienterer sig på månedsplan og aktivitetspiktogrammer - præcis som i SFO1.
Den helt store forskel er, at SFO2-børnene også har nogle ekstra områder og aktiviteter, som SFO1-børnene ikke må være en del af.
De har ”Basen” som er selve klubben på 1. sal, hvor der er mulighed for mange spændende aktiviteter - og hvor der blandt andet også er en lille bod som nede på skolen. Tillige har SFO2-børnene egen garderobe og et gamerrum.